عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

چوپان و تاجر

چوپانی و تاجری دوست بودند و هردو هدف مشترک دور دنیا دیدن را داشتند، تاجر یه عمر پول جمع کرد برای هدفش ونهایت بعد 30 سال که خواست دور دنیا را ببینه از دنیا رفت و موفق نشد و چوپان هر روز با گوسفندانش به یه نقطه از دنیا رفت و بعد 30 سال در نهایت سلامت به شهر خودش با کلی ثروت بازگشت ...

معاون جنجالی پلیس دبی، با ابراز تردید در واقعی بودن کودتای نافرجام ترکیه،


خلفان ضمن مخالفت با هر دو طرف درگیر در ترکیه نوشت: به هر دو طرف "نه" می گوییم. اکنون "حریم سلطان" دیوانه شده و کارش به جنون کشیده است. در زمان حکومت امپراتوری ترک ها، اعراب تحقیر می شدند و عزت و اقتدار و کرامت ما فقط در سایه حکومت حاکمان عرب ممکن خواهد بود.

وی در پایان افزود: اردوغان کیست؟ بوقلمون‌صفتی که یک روز همراه تو و روز دیگر بر ضد توست! حالا هم برای آشتی به دنبال اسد می دود.. اگر دولت ما با اسرائیل صلح می کرد، حریم سلطان دنیا را روی سرش می گذاشت، اما این کار برای اردوغان بی اشکال است و زنان حریم سلطان کلمه ای بر زبان نمی آورند.

هشتم شوال، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع توسط وهابیت

 

در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد.در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آن‌جاست و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود. ولی متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید.

وضعیت بقیع قبل از تخریب

تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ع) و قبور شهدای زمان پیامبر (ع).

نخستین تخریب قبور ائمه بقیع

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد، پس از این واقعه‌ تاریخی - اسلامی با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به‌ کار بردن امکانات ویژه‌ای، مراقد تخریب‌ شده به زیباترین شکل بازسازی‌ شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی و در واقع مکان زیارتی - سیاحتی مسلمانان تبدیل‌ شد.

دومین تخریب بقیع

دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند.

تخریب قبور در مکه، مدینه، جده و کربلا

وهابیون در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابی‌طالب (ع)، خدیجه (ع) و زادگاه پیامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و "خیزران" عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر "حوا" و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند آن‌ها همچنین در شوال 1343 با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند.

وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.

 



سقوط یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز /خلبانان سالم هستند+تصاویر


یک فروند جنگنده سوخو 24 صبح امروز در حوالی شیراز سقوط کرد.

، یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز سقوط کرد.

 صبح امروز ساعت 9 و 20 دقیقه در حوالی روستای قشقاوی در کنار دریاچه بختگان در منطقه خیر شهرستان استهبان استان فارس دچار سانحه شد.


سقوط یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز /خلبانان سالم هستند

سقوط یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز /خلبانان سالم هستند


سقوط یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز /خلبانان سالم هستند

خلبانان این جنگنده پیش از وقوع سانحه، با موفقیت ایجکت کرده و هر دو نفر هم‌اکنون در سلامت کامل به‌سر می‌برند و با بالگرد به شیراز منتقل شده‌اند. 

دلیل وقوع این سانحه، نقص فنی عنوان شده است.

روز قدس


روز قدس فرصتی برای نشان دادن نفرت ملت های آزادی خواه جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه انگلیسی زبان «هرالد» به عنوان روزنامه اصلی زیمبابوه در گزارشی نوشت: امام خمینی (ره) یک رهبر بزرگ بود که اصول واقعی اسلامی ایستادگی برای تحقق عدالت و مبارزه علیه ظلم و ستم را تضمین کرد.

امام خمینی  تاکید کرده بود که لازم است که همه ملت های آزادی خواه جهان با مسلمانان متحد شوند و یک صدا تجاوزات ضدبشری اسرائیل را محکوم کنند.

روز جهانی قدس یک رویداد سالانه است. بر این اساس امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به منظور ابراز همبستگی با فلسطینی ها آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز قدس نام نهاد.

این روز فرصتی برای نشان دادن نفرت ملت های آزادی خواه جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین است که از سال 1948 دائما در خطر و سختی زندگی می کنند.

امام خمینی  یک رهبر بزرگ بود که اصول واقعی اسلامی ایستادگی برای تحقق عدالت و مبارزه علیه ظلم و ستم را تضمین کرد. او ایران را از استبداد آزاد کرد و تلاش کرد فلسطین را نیز از یوغ ظلم و ستم صهیونیست های ستمگر نجات دهد.

روز قدس به ما یادآوری می کند که کار ما ناتمام است. تلاش ها برای تحقق آرمان عدالت و مقاومت در برابر ظلم و ستم و همچنین آزادی فلسطین هنوز نتیجه نداده است. هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس به ما یادآوری می کند که باید خودمان را وقف این اهداف کنیم.

روز قدس به مسئله فلسطین در فراتر از جنبه ملی اش تأکید کرده و به آن وجهه ای بین المللی داده است.

با وجود این، موضع روشن امام خمینی به عنوان یک شخصیت برجسته مذهبی و علمی روح تازه ای به دیدگاه اسلامی فراموش شده در مبارزه علیه اسرائیل دمید. رهنمودهای امام نتایج مثبتی داشت. 

در حال حاضر مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری در محاصره هستند. با این حال این محاصره برای صهیونیست ها کافی نیست و آنها در حال گسترش روزمره اشغالگری های خود و توسعه شهرک سازی ها هستند.

سیاست های آپارتاید و جنایتکارانه و کشتار فلسطینی ها به اقدامات روزمره در فلسطین اشغالی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی به منظور منحرف کردن توجه جهان از جنایات علیه فلسطینی ها و حفاظت از رژیم نامشروع صهیونیستی با همکاری متحدان خود، جنگ های فرقه ای را در خاورمیانه به راه انداخته تا جهان جنایات روزمره آنها را از یاد ببرند.

آنها استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» را دنبال می کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها با استفاده از پول و فرقه گرایی همانند کاری که در عراق انجام دادند، از آب گل آلود هرج و مرج ها در منطقه ماهی می گیرند. بحران در سوریه توسط آمریکا و اعضای ائتلاف ضد سوری اش در منطقه تامین مالی می شود. این رویکرد را می توان زمانی به خوبی مشاهده کرد که آنها می گویند اشغال سوریه توسط القاعده را خطری برای تل آویو نمی بینند.

«آموس گیلاد» یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی آشکارا بیان کرده که القاعده هیچ نگرانی برای اسرائیل ایجاد نکرده است.

شکست رژیم صهیونیستی و اخراج صهیونیست ها از فلسطین امکان پذیر است، حتی اگر آنها تا بن دندان مسلح شده و توسط به اصطلاح ابرقدرت های جهان پشتیبانی شوند.

رژیم صهیونیستی ضعیف است. حزب الله ثابت کرده است که صهیونیست ها را می توان شکست داد. در روز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «من به شما می گویم که اسرائیل که دارای سلاح های هسته ای و قوی ترین ناوگان در منطقه است، از تار عنکبوت آسیب پذیرتر است.» زنده باد فلسطین!